loading...
سایت سرگرمی
محسن بازدید : 20861 یکشنبه 04 مهر 1395 نظرات (0)

چند نمونه از جدیدترین اختراعات بشر - تکناز

www.taknaz.net/news_detail_15580.html
نشریه تایم مانند سال‌های گذشته به انتخاب برترین ابداعات و اختراعات سال پرداخته است در میان برترین فناوری‌های نظامی سال م چند نمونه از جدیدترین ا. ... دنیای علم و تکنولوژی .... پرینستون با استفاده از بلورهای پیزوالکتریک و لایه‌ای از مواد انعطاف‌پذیر، تلاش کرده‌اند انرژی جنبشی عضلات ساق پا را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند.

همه ادعاهای شبه علمی سال های اخیر - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/50190/همه-ادعاهای-شبه-علمی-سال-های-اخیر
دانش و فناوری .... همه کشفیات عجیب و غریبی که در سال های اخیر خبرساز شد ... اما از همان نگاه اول مشخص بود که مجموعه ایشان به جز چند نمونه سنگواره های نه چندان کمیاب .... دوش پیشینیانشان ایستاده اند حالا به بنای استواری تبدیل شده که ورود به آن یا دست ...

دستاوردهای علمی ایرانی ها در سال گذشته - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/.../دستاوردهای-علمی-ایرانی-ها-در-سال-گذشته
در سال گذشته بسیاری از دانشمندان ایرانی مقیم خارج به دستاوردهای علمی و فناوری ... از ترکیب زیست فناوری، هنر و کیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای جامد 24 ...

دسته‌بندی فناوری اطلاعات - دنیای فناوری

technologyworld.blogsky.com/category/cat-8
استفاده از خطوط ارتباطی کنترل شده توسط این شرکتها و تبدیل آنها به یک محصول پر ... به 18 سال زمان نیاز داشت و در دهه اخیر، یک میلیون مقاله در هر 75/1 سال نوشته می شود. ... 3- مدلWGU(5)i یا دانشگاه دول غربی:WGU نمونه پیشرفته ای از یک دانشگاه ... همزمان- این فن آوری که چند استفاده کننده را به صورت دو طرفه همزمان و غیر همزمان به هم ...

نمونه هایی از تازه های فناوری(1) - تبیان

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=147036
۲۱ آذر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - دستگاهی برای تبدیل کاغذ باطله به مداد، طرحی برای حفاظت از جنگل ... به صورت بدنه یک مداد تبدیل می کند، البته شاید این سوال پیش بیاید که مگر یک نفر چند مداد در سال استفاده میکند که ارزش آن ... از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر؟

تبدیل علم به فن آوری زمینه ساز حماسه اقتصادی - راسخون

rasekhoon.net › ... › تبدیل علم به فن آوری زمینه ساز حماسه اقتصادی
علائم و نشانه‌های بیماری‌های قلبی در زنان نسبت به مردان حداقل 10 سال دیرتر خود را نشان می‌دهند. .... براین اساس می توان گفت که تبدیل علم به فن آوری از مهم ترین ماموریت ها و ... به عنوان نمونه خانم دکتر زوئینگ جین (1995) در فصل اول کتاب تغییر جهانی فن .... منبع: سایت حرف آخر. /ج ... می شه چند تا از فواید و ضرر علم به فناوری را بگذارید.

25 اختراع برتر 25 سال اخیر - خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/259558/science/technology
۴ آذر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - طنز و کاریکاتور · چند رسانه‌ای ... دانش > فناوری - 25 اختراع برتر سال‌های اخیر به انتخاب پاپ‌ساینس: از سیستم ترمز ای. .... توانایی القای سلول‌های بنیادی و تبدیل آنها به بسیاری از انواع سلول‌ها و حتی بافت‌ها باعث شد .... برای هر مشکل دنیای امروز صدها کتاب علمی و کارشناسی و صدها متخصص و شغل تخصصی وجود دارد.

علم و فن (آموزش علوم و کارو فناوری)

herfeh-oloom.blogfa.com/
برگزاری جشنواره کارو فناوری در دبیرستان نمونه علامه امینی بناب .... فاصله مولکولها در حالت گازی در حدود چند ده برابر فاصله آنها در حالت مایع و جامد است. ... در سال ۱۹۹۵ اخباری مبنی بر کشف حالت پنجم ماده توجه تمامی اذهان علمی را به خود جلب کرد. .... تبدیل انرژی الکتریکی به گرمایی ( بخاری برقی ، اتوی برقی ، هویه برقی ، سماور برقی ...

دانش و فناوری در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/دانش_و_فناوری_در_ایران
دانش در ایران قدیم به دو دوره قبل از ظهور اسلام و بعد از اسلام طبقه‌بندی می‌شود. ... و مشخصات دیگر خود را عوض کند و به یک ترکیب یا عنصر دیگر تبدیل شود». ... به گفته میلانی، دانشکدهٔ علوم سیاسی دانشگاه استنفورد فرار مغزها در چند سال ... دیگر، تعداد دانشجویان ایرانی در مقاطع پیشرفته دانشگاهی در سالهای اخیر سیر نزولی داشته‌است.

علم و فناوری

uzbek.irib.ir/persian/تولیدات/علم-و-فناوری
اگر قادر هستید که از یک بسته چند عدد چیپس به دهان بگذارید مشکل چندانی پیش .... همان‌طور که متخصصان طب سنتی می‌گویند، کودکان زیر یک سال، به هیچ عنوان نباید آن را ... برای نمونه، شب ادراری را در اطفال درمان می‌کند، همچنین موجب جذب آب و کاهش میزان ...

[PDF]ضرورت تبديل دانش به فنآوري و ثروت ملي

pgsti.ir/uploads/Kn2WealthCnv.pdf
نشریه نشاء علم، سال سوم ،شماره اول، دی ماه 91. 6. ضرورت تبديل دانش به فنآوري و ثروت ملي. چکیده. در دوران كنوني تولید علم و جنبش علمي با رونق و پیش رفت ...

چالش حوزه علمی کشور، تبدیل علم به فناوری است - همشهری

hamshahrionline.ir/details/90565
۲۴ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - گروه دانش- حمید ضیایی پرور: تبدیل علم به فناوری چالشی اساسی است که کشور در ... از ابتدای سال میلادی 2009 تاکنون کل تولیدات علمی دانشمندان ایران که موفق به ... این موضوعی بود که در گزارش اخیر همشهری نیز بر آن تاکید شد.

10 اختراع خارق‌العاده ای که تا به حال حتی اسم‌شان را هم نشنیده اید!

www.topinearth.com/.../10-اختراع-خارق-العاده-ای-که-تا-به-حال-حتی-اسم-...
۲۷ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - برای هر ابزار جدیدی که به یک وسیله ی پر مصرف تبدیل شده و زندگی ما را ... در این مقاله، ۱۰ اختراع از عجیب ترین پیشرفت های تکنولوژیکی سال های اخیر را به شما معرفی ... قرار دهند، هر چند به نظر می رسد که هنوز راه درازی را برای کسب مقبولیت عمومی و ..... که این نوع تکنولوژی عصبی، یک ذهنیت کاملا علمی تخیلی است.

نگاهی به دنیای علم و فن آوری - بولتن نیوز

www.bultannews.com › صفحه نخست › سیاسی
۳۰ تیر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - اما این یکی با نام Terrafugia Transition جدی تر از بقیه و از ۵ سال پیش به طور جدی روی ... در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. .... اخیرا سایتی به نام blendtec که مخلوط کن‌های حرفه ایی تولید و به فروش ... را در داخل آن قرار می‌دهند تا در چند ثانیه آن را به پودر تبدیل کنند!

دبیرستان شاهد لارستان

saiede80.blogfa.com/
واژهٔ زیست‌فناوری (به انگلیسی: Biotechnology) (بیوتکنولوژی) نخستین بار در .... چند مورد از تبدیل علم به فناوری را که در سالهای اخیر اتفاق افتاده اند بنویسید؟

طنز - سوالات علوم هفتم به همراه پاسخ

amin412.blogfa.com/post/4
فصل 8 : انرژی و تبدیل های آن 34 : فصل 1 منابع ... نمونه هایی از موفقت ها و نواوری های متخصصان ایرانی در سال های اخیر را بنویسید ؟ ... تبدیل علم به عمل فناوری نامیده می شود . ... یک فناوری مثال بزنید و چند مورد از مزایا و چند مورد از معایب آن را بنویسید .

[PDF]علوم و ابزارهای آن - پایگاه کتاب های درسی ، اداره کل نظارت بر ...

www.chap.sch.ir/sites/default/files/books/93-94/.../001-081-C104.pdf
در گروه خود چند مورد از تبدیل علم به فنّاوری را که در سال های اخیر اتّفاق افتاده اند را بنویسید و دربارهٔ ... این نمونه و ده ها نمونهٔ دیگر نشان می دهد که زندگی ما به اندازه گیری.

افتتاح چند طرح کلان فناوری و نوآوری با حضور رئیس جمهور

www.iribnews.ir/.../افتتاح-چند-طرح-کلان-فناوری-و-نوآوری-با-حضور-ر...
۲۳ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در مراسمی با حضور رئیس جمهور از چند طرح کلان ملی فناوری و نوآوری شامل راه ... تولید شده است، نمونه هایی کوچک و قابل حمل بوده که به پزشک این امکان را می‌دهد ... کرد: چند سال پیش محلی که امروز به یک مجتمع بزرگ علمی و فناوری تبدیل ...

[PDF]انتخاب دو دانشجوی دکتری دانشگاه به عنوان دانشجويان نمونه ...

www.iust.ac.ir/files/site1/payam/payam_81.pdf
سرمقاله. گفت و گو با معاون پژوهش و فناوری و رییس پژوهشگاه دانشگاه ... تا چند سال قبل، در كشورمان تاكیدات و سیاست گذاری های كلی، حول محور »تولید علم« بود، ولی در حال ... مرحله تولید علم به مرحله تبدیل علم تولید شده به ثروت و كاربردی كردن آن در سطوح مختلف جامعه. .... در مجالت علمي- ترویجی و ارایه سیزده مقاله در پنج سال اخیر براي.

دستاوردهای ایران

iranianmind.blogfa.com/
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید ایرانی ، در فهرست «ستارگان آینده فناوری ... 30 محقق جوان زیر 30 سال به دلیل دستاوردهای برجسته آنها در حوزه فناوری درج شده که ... مؤسسه علوم و فناوری رنگ درباره پژوهش انجام گرفته، اظهار کرد: این تحقیق به ... راه اندازی شبکه ی بازار یکی از اقدامات خوب و موثر صدا و سیما در این چند وقت اخیر می باشد .

هیچ کشوری فناوری را به دیگری نمی‌دهد - ديگران - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=33906
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - بنابراین زمانی‌که از پیشرفت صحبت می‌کنیم، علم و فناوری اهمیت خود را نشان ... برای نمونه، تا چند صد سال قبل، از جاده‌ی ابریشم سود فراوانی به دست ... و با تعدای افراد دانشمند، در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ثروتمندان جهان‌اند. ... به‌همین دلیل است که اهمیت این شرکت‌ها در سال‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است.

دانشگاه صنعتی شریف - خانه

www.sharif.ir/home?...
وی افزود: توليد علم در كشور نياز به فرهنگ علمي دارد و بايد اين فرهنگ و اعتقاد به ... تبدیل شدن به یک دانشگاه پیشگام، الگوساز و بین المللی سرآمد در علم و فناوری از ... و فناوری دانشگاه شریف در این مراسم طی سخنانی گفت: در 5 سال اخیر میزان ارجاعات به ... دکتر سورنا ستاري در مراسم تقدير از پژوهشگران نمونه دانشگاه صنعتي شريف ...

علوم nbic بایگانی | تولید محتوا | برون سپاری محتوا | سنجاقک

sanjaghak.org/tag/علوم-nbic/
۲۶ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - فناوری نانو، فناوری اطلاعات، علوم شناختی و زیست‌فناوری؛ چهار ضلع دانش ... این تفکر در سال‌های اخیر دچار تحولات اساسی شده است. ... تا چند سال آینده، اگر به عنوان نمونه بخواهید سیستمی پردازشی برای استفاده در حوزه فناوری ... می‌پروراند که از ماشین‌ها برای تکمیل توانایی‌های خود و تبدیل شدن به ابرانسان استفاده کند.

"برخورداری" از "علم" و "صنعت" می گوید - علمنا

elmna.com/2016/07/19/برخورداری-از-علم-و-صنعت-می-گویدمصاحب/
۲۹ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - در سال های اخیر، روند صعودی و رو به رشد این دانشگاه در بین دانشگاه های .... این مسئله که از دست آورد های پژوهشی و نتایج این مقالات استفاده کنیم و این ها را تبدیل به فناوری و ... می خواستم چند مثال از شرکت های دانش بنیان فعال در بخش مهندسی نام ... واقعا پزشکی نمونه خوبی است که در کشور ما به درستی جلو رفته است و در ...

پوریا ناظمی » مخترع ماشین زمان: مشتی نمونه خروار

pourianazemi.com/1392/01/مخترع-ماشین-زمان-مشتی-نمونه-خروار/
۲۲ فروردین ۱۳۹۲ ه‍.ش. - در آن سال‌ها چند باری فهرست ثبت اختراعات و ابداعات را گرفتیم تا آنها را مرور کنیم و ... در روزگاری که علم و فناوری به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما بدل شده است و در ... در داستان اخیر به نظرم همکاران ما در چاپ این مصاحبه اشتباه کردند. .... ایراد کار اینه که اختراع و مخترع، فقط به مسخره بازی تبدیل می شن و کسانی هم ...

[DOC]آيين نامه اداري - وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

https://www.msrt.ir/.../آيين%20نامه%20استخدامی%20کارکنان%20غیر%...
به استناد ماده 10 قانون وظايف, اهداف و تشكيلات وزارت علوم, تحقيقات و فناوري و نيز .... شغل جديد ممكن است از ادغام دو يا چند طبقه شغلي موجود و يا بر اثر ايجاد پستهاي ... تاريخ تصويب, تعريف, نمونه وظايف و مسؤوليتها و شرايط احراز شغل مي باشد. .... 3 کارکنان داراي مدرک فوق ليسانس و بالاتر و حداقل 3 سال سابقه پيماني با مدرک مزبور.

سوالات متداول دانشجویان - دانشگاه پیام نور

www.pnu.ac.ir/portal/Home/Default.aspx?CategoryID=8e191b1e...
دوره رشد : دوره اي است حداكثر 3 ساله كه طي آن واحدهاي فناوري مستقر در مركز رشد به ... مركز تهران شميرانات ، مركز رشد اقماري به عنوان زير مجموعه پارك علم و فناوري فعاليت مي نمايد . ... و در انتهاي هر برنامه نمونه سئوالات چند گزينه اي همراه با راه حل و توضيحات اضافي ..... ولي در سالهاي اخير كلاسها تقريبا در تمام طول هفته برگزار مي شود و جمعه ها ...

چند تا مقاله ISI داری؟ | آرمانگرا

armangera.net/چند-تا-مقاله-isi-داری؟/
به طوریکه، وزارت علوم و بهداشت طی سال های اخیر، با تنظیم سیاست های تشویقی برای ... در زیر به چند نمونه از مزایای انتشار مقاله ISI برای اساتید و دانشجویان اشاره می گردد. ... ندارد، بلکه در گردونه اقتصاد دانش‌بنیان باید علم ما به فن‌آوری تبدیل شود.

دانشکده ها | دانشگاه شیراز

shirazu.ac.ir/fa/Amuzesh/Schools
دانشکده فناوری‌های نوین, دانشکده کشاورزی, دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر, دانشکده ... دانشکده الهیات و معارف اسلامی بود که موردِ اخیر در سال ۱۳۹۲، با توفیق الهی تحقق یافت. از سال ۱۳۷۴، به تدریج رشته های فلسفه و کلام اسلامی، علومِ قرآن و حدیث و «فقه و .... اين دانشكده از جمله دانشكده هاي بزرگ دانشگاه شيراز است؛ انتخاب استاد نمونه ...

پارک‌هاي علم و فناوري نقش مهمي در توسعه اقتصاد دانش‌بنيان ...

www.nwsiw.com/fa/node/509
در پارک علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري چند شرکت وجود دارد؟ ... کرده اند و دارند روي ايده هايشان کار مي کنند تا اين ايده هاي خام را تبديل به محصول کنند. ... يا محصولي است که بايد در بازار با نمونه هاي مشابه خارجي رقابت کند که سال هاست امتحان خود ...

اهمیت علم و علم آموزی | جایزه مصطفی - The Mustafa Prize

mustafaprize.org/fa/?page_id=910
کمی بعد، این ابداع تبدیل شد به یکی از پایه‌های رشد علمی تمدن اسلامی در سال‌های ... این‌ها چند نمونه از آثار علمی ارزشمندی هستند که در این دوران به دست مسلمان تولید شدند. ... بسیاری در همه کشورهای جهان نقش مؤثری در پیشرفت علم و فنّاوری بر عهده‌دارند.

[PDF]مجله سرآمد، نشريه شماره 27 - بنیاد ملی نخبگان

bmn.ir/uploads/SARAMAD_22_FINAL_small_49699.pdf
جهان به سمت تبدیل ایده به ثروت حرکت می کند. 46. سال 1395 به برجام علمی نیاز داریم/ مهدی زارع. 50. گفت وگو با خسرو ... خطـا نیسـت اگـر تاریـخ علـم و فنـاوری را تاریـخ. امیـدواری ... قطعا چنـد برابر. امیرکبیـر و ..... دو نمونـه از رسـوم را می آوریـم بـرای استشـهاد. قبـل از این کـه ..... علمی، اخیرا پررنگ تر شده و به صورت حمایت. از شرکت های ...

سخنراني علمي "سياست علم و فناوري و رابطه آن با سياست ...

itsr.ir/.../سخنراني-علمي-سياست-علم-و-فناوري-و-رابطه-ان-با-سياست-ص...
وزير سابق علوم، تحقيقات و نوآوري برزيل، علم، فناوري و نوآوري را به عنوان يكي از ... قرار دارند؛ هر چند نمي‌توان براي توليد علم تنها به تعداد مقالات منتشر شده بسنده كرد. ... از زيرساخت‌هاي علمي و فناورانه ايجاد شده در اين كشور در سال‌هاي اخير پرداخت و گفت: ... وي ادامه داد: نمونه موفق ديگر، شركت Petrobra بوده است كه در زمينه نفت فعاليت مي ...

یادداشتی بر فناوری زیستی - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/online/.../یادداشتی-بر-فناوری-زیستی
۶ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - پیشرفت علوم و دانش بشری در بسیاری از زمینه های علمی مانند پزشکی، زیست ... بویژه در چند دهه اخیر منجر به خلق فناوری هایی شده است که شاید تصور آنها در گذشته هم ممکن نبود. ... بشر رسوخ کرده اند که جز جدایی ناپذیر از زندگی او تبدیل شده اند. ... مثالهای فوق تنها چند نمونه از مزایا و عوارض استفاده از برخی فناوری هایی ...

خبر : علم بهتر است يا تبديل علم به ثروت؟ - دانشگاه آزاد اسلامی

dtrc.iau.ir/SubSystem/Relate/News/News_View.aspx?idn=12
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اکثریت هم گفته اند که علم بهتر است و ثروت از طریق علم است که به ... این دغدغه گرچه همواره وجود داشته اما در سال های اخیر با رشد تعداد دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف و به ... قرار گیرد چرا که امکان تبدیل علم و فناوری موجود به ثروت، فراوان است. ... میرزاده چند روز بعد از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاستش ...

سوالات فصل به فصل علوم پایه ی هفتم - سايت تخصصي علوم ...

www.olom20.loxblog.com/post/445
3- فناوری یعنی چه؟ یک فناوری نام ببرید. 4- علوم تجربی به چند شاخه تقسیم شده است؟ نام ببرید. 5- دو نمونه از تبدیل علم به فناوری را بنویسید.از نظر شما این فناوری ...

نکات مهم فصل اول و فصل دوم علوم تجربی هفتم (متوسطه یک)

ferdows-oloom.samenblog.com/169.html
۱۳ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - نمونه سوال علوم تجربی ترم دوم (خردادماه) سال دوم راهنمایی با پاسخ .... چند آزمایش ثابت شد و به نتیجه رسید ، فرضیه ما تبدیل به نظریه علمی می شود . ... تولید سوخت هسته ای و استفاده از آن نمونه ای از تبدیل علم به فناوری است که در آن

[DOC]فایل پایان نامه - دانشگاه صدا و سیما

iribu.ac.ir/sitepics/gallery/104802160413.docx
هدف علم تدوين نظريه است و در انجام تحقيق‌هاي اجتماعي به سه هدف اساسي ..... حدود دو دهه‌ي بعد، اين مولد به يك فن‌آوري تجاري تبديل شد كه راديو را به عنوان اولين رسانه‌ي .... در چند منبع ارتباطي به موضوع مخاطب فعال ومنفعل اشاره شده است (ليتل جان، 1384، ... در سال‌هاي اخير سازمان‌هاي تحقيقاتي كه پيرامون سنجش مخاطب فعاليت مي‌كنند روش كار ...

خبرگزاری تسنیم - مروری بر مهم‌ترین دستاوردهای ۳۵ساله ...

www.tasnimnews.com/.../مروری-بر-مهم-ترین-دستاوردهای-35ساله-انقلاب-...
۹ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به عنوان نمونه در زمان ملی کردن صنعت نفت، نخست‌وزیر وقت آقای رزم‌آرا با حضور .... نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 35 سال گذشته را می‌توان به اختصار در .... پیش‌رفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در ... کیک زدر به UF6 تبدیل شده، چند تن اورانیوم غنی شده با غنای زیر 5 درصد و چند ...

[PDF]دریافت فایل

www.iranculture.org/UserFiles/.../Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf
۳ بهمن ۱۳۵۲ ه‍.ش. - 1و مشبع آورده شده و در ذيل هر فصل نيز نمونه هايي از فروع مباحث آن درج گرديده است. به ... فلســفه هاي مضاف به علم ها همگي از نوع فلســفه هاي مضاف به معرفت اند. .... آيــا علوم، فنّاوري، اشــياء، افزارها، نمادها، عالئم، زبان، ادبيــات و. .... تحوّل در حوزه علوم انســاني، يكي از موضوعات زيربنائي اســت كه در چند سال اخير سرلوحه.

فناوري نانو چيست؟

autoir.ir/page.php?id=177
نانوتکنولوژی، فناوری جدید است که تمام دنیا را فرا گرفته است و به تعبیر دقیقتر. ... به عنوان نمونه كميته مشاوران رئيس‌جمهور آمريكا در علوم و فناوري در تأييد برنامه ملي .... در طي چند سال اخير فناوري‌نانو به عنوان جزء مهمي از صنعت غذا تبديل شده است.

مفهوم كلی نانو تكنولوژی چيست و چه كاربردي دارد ؟ : سایت ...

www.pezeshk.us/?p=14305
۱۸ آبان ۱۳۸۷ ه‍.ش. - از آنجایی كه علوم نانو بخش وسیعی برگرفته از مباحث شیمی، فیزیك، بیولوژی، ... برنامه های توسعه این تكنولوژی به سه بخش كوتاه مدت (كمتر از پنج سال)، میان مدت( بین۱۵-۵ سال) و ... در زیر به چند نمونه ساخته شده در این گروه اشاره می شود. .... نانومولكولها موادي هستند كه اخيرا از طريق نانوتكنولوژي به دست آمده اند و يا در ...

[PDF]پژوهشنامه آموزشي ، شماره 120 دي ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات ...

rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdf
بسترسازي براي تحول در آموزش و پرورش: چند زمينه اساسي - دكتر نادر سلسبيلي .... و فنآوري نشريه ارتقا درجه يافته و در حال تبديل شدن به نشريه علمي – ترويجي است. ... همكاري وزارت خانه ها و سازمان هاي اجرائي و در هفته آخر آذرماه هر سال، هفته اي بنام هفته ..... كه مستقيماً در پژوهش شركت مي نمودند« بستگي داشت. نمونه هاي. دهه 1980 در 2معلم ...

افت 9 درصدی تولیدات علمی کشور - رویـش نیــوز

https://rooyeshnews.com/108238
۸ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ... در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات پرچالش در حوزه علم و فناوری تبدیل شده است. ... فارس: وضعیت رشد شتاب علمی کشور در سال‌های اخیر به چه شکل بوده است؟ ... دانشجو: ابتدا لازم است چند مورد از یکدیگر تفکیک شود. ما در زمینه رصد حوزه علم و فناوری باید مفاهیمی که مسؤولان مختلف و .... هر عالم بزرگ، یک مسجد نمونه.

مهندس محمدی زاده در همایش متخصصان محیط زیست ایران: برای ...

srbiau.ac.ir/.../مهندس-محمدی-زاده-در-همایش-متخصصان-محیط-زیست-ایران-ب...
۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - ریاست واحد · اداره کل حوزه ریاست · اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات · اداره کل روابط ... نیازمند الگوی ایرانی اسلامی هستیم// مسوولیت ما در چند سال اخیر تبدیل به ... رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ... ادامه داد: نگاه ایرانیان باستان به طبیعت همواره با احترام همراه بوده، به عنوان نمونه ...

[PDF]فناوری نانو چگونه به حل بحران آب کمک خواهد کرد؟ - ستاد ویژه ...

irannano.org/filereader.php?p1=main...pdf&p2=paper&p3=1...
بحران جدی تبدیل شده است. بــا توجه به قــرار ... نمونه ای آزمايشــگاهی با اســتفاده از فناوری پیچیده نانوغشا شده ايم. پــس از اين ... چند عامل ما را به ســوی تاسیس شــرکت هدايت کرد. عامل نخست ... ارتقا يافت و در ســال 1389 با مجوز وزارت علوم به پژوهشــکده. فناوری .... طی چند سال. اخیــر، بیش از 60 محصول که عمدتا به صنايع غذايی و دارويی.

ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ...

www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/
37, : روند تغییر نقوش در دوره قاجار ( نمونه موردی درب های گنجینه موزه بنیاد) ... آینده و کیهان درباره اقدامات دولت محمد مصدق در سال 1330, مریم طهماسبی شهربابک, دانشکده علوم ... 66, بررسی نقش رسانه ها و فناوری های ارتباطی در رشد آگاهی های فرهنگی روستاهای ...... در سبک زندگی ایرانی (در بخش‌هایی از مناطق 2، 3 و 6 شهر تهران در ده سال اخیر) ...

[PDF]جزوه علوم تجربی پایه هفتم فصل .

www.rdhamedaniyan-school.ir/.../olum%207%20-%20Fariborz%20Tahe...
نمونه هایی از موفقت ها و نواوری های متخصصان ایرانی در سال های اخیر را بنویسید ؟ سد کرخه ، بزرگترین ... روش علمی روش منطقی است که از چند مرحله پشت سر هم تشکیل شده است . .4. مراحل روش علمی را ... تبدیل علم به عمل فناوری نامیده می شود . ساخت خودرو ...

[PDF]نشریه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

stp.ut.ac.ir/documents/.../ec02e659-5fb1-4c61-8761-45bb090446b5
علوم،تحقیقات و فناوري در سفر به ژاپن در دیدار. با پروفسور .... ایده فناورانه و بازارپسند )در مرحله تولید نمونه. محصول( باشند را ... کارشناسی وضعیت شرکت در چند سال اخیر و. نظرات داوران، .... پـارک در راسـتای تبدیـل دانشـگاه به دانشـگاه. کارآفریـن ...

[PDF]نشریه شماره 28-مهر ماه

www.suna.org.ir/suna_content/media/image/2015/11/4198_orig.pdf
ﺗﺒﺪﻳﻞ ﮔﺮﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﺴﻴﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﻯ ﮔﺮﻣﺎﻳﻰ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﻫﺎﻳﻰ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺭ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩ ﻫﺎﻯ ... ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺿﻤﻦ ﺑﺮﺭﺳﻰ ﭼﻨﺪ ﻧﻴﺮﻭﮔﺎﻩ ﺣﺮﺍﺭﺗﻰ-ﺧﻮﺭﺷﻴﺪﻯ ﺍﺟﺮﺍ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺟﻬﺎﻧﻰ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻣﻨﻈﺮ. ﻋﺮﺿﻪ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﻣﻮﺭﺩ .... ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺗﻮﻟﻴﺪﻛﻨﻨﺪﻩ ﻱ ﻣﻄﺮﺡ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ. ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ... ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻱ ﭼﻨﻴﻦ ﺗﻼﺵ ﻫﺎﻳﻲ ﺩﺭ. Bass ﻭ Yara ... ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺮﻛﺰ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻳﻲ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﻋﻠﻮﻡﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎ. ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﺭ ...

[PDF]ديپلماسي علمي و فنآوري - Science Cultivation

www.sciencecultivation.ir/far/pdf/sc04/4-9.pdf
فرد یا به عبارتي مردم- با مردم است و همکاري هاي علمي و فنآوري این رابطه را ممکن و میسر مي نماید. مقوله دیپلماسي .... نمونه دیگر از کارکردهاي دیپلماس ي علمي و فنآوري را مي توان در. تبادل علمي میان .... کارگاه چند روزه در ارتباط با دیپلماسي علمي و فناوري در سال 1392 ... کشورهاي درحال توسعه با تبدیل دیپلماسي علم و فناوري به بخشي.

مروري بربرخي پيشرفت هاي علمي و فني ايران در سال گذشته

namazjomehkhaf.blogfa.com/post-370.aspx
به همين دليل هر گامي که به سوي پيشرفت در فناوري و علوم نوين در غرب برداشته مي ... مي شود طي سال هاي اخير پيشرفت چشمگيري كرده و توانسته با طي مسيري پرفراز و ... تر و با پيش بيني كمتر از نصف قيمت نمونه خارجي، براي بيماران فراهم شده است. ..... ساحلي، خط توليد چند نوع از شناورهاي گشتي در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع ...

مرکز بین المللی مطالعات صلح دیپلماسی علم و فناوری ساز ...

peace-ipsc.org › ايران
۲۳ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دیپلماسی علم و فناوری از سال های گذشته به یکی از دغدغه های کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه تبدیل شده است که به چند نمونه از آنها می پردازیم. .... مرکز بین المللی مطالعات صلح – IPSC بیان رویداد: در طول سالهای اخیر سیاست خارجی ...

تحلیل علمی شتاب کمیت تولید علم ایران و چالش‌های پیش رو - ...

www.mehrnews.com/.../تحلیل-علمی-شتاب-کمیت-تولید-علم-ایران-و-چا...
۹ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دانشگاه ها در چند سال اخیر فشارهای مختلفی را به دلیل تحریم های بین المللی تجربه ... دهقانی به عنوان یک نمونه به کمیت تولید علم کشور سوئیس در پایگاه ... کمیت تولید علم، راهبرد مدیریت و هدایت این کمیت در جهت تبدیل به فناوری و ...

تولید ماده اولیه "لتروزول"، ایران را به صادرکننده این ماده دارویی ...

www.nasimonline.ir/.../تولید-ماده-اولیه-لتروزول-ایران-را-به-صادرکننده...
۲۵ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با توجه به پیشرفت‌های علمی کشور در چند سال اخیر، خبرگزاری ... که از نظر فناوری بالا و کاهش قیمت‌ نسبت به نمونه خارجی، بسیار حائز اهمیت است.

الف - علم زدگي مفرط و کم توجهي به فناوري

alef.ir/vdciqzav.t1aqv2bcct.html?86186
۱۶ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - مطابق سند راهبردي توسعه فناوري نانو، ايران بايد تا سال 1393 به ... براي نمونه رصدخانه علم و فناوری هلند شاخص های ارزیابی علم و فناوری را ... سال های گذشته اندوخته است و اکنون بدون اتلاف وقت به تبدیل این دانش .... آقايان ستاد نانو فقط يک کلمه گزارش دهند که در اين سالها چند نفر-روز به خارج از کشور مسافرت کرده اند؟

جديدترين مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات | سیستم ...

fumblog.um.ac.ir/fumindex.php?op=Default&postCategoryId...
نمونه: سیستم دریافت و پرداخت بانكها ..... كارايي استفاده مي‌شدند و سيستمهاي دستي را به خودكار تبديل مي‌كردند كه در نتيجه، هزينه ها كاهش مي يافت. ... در سالهاي اخير، منافع بالقوة فناوري اطلاعات، رو به افزايش مؤثري است. ... هر چند رويكردهاي گوناگوني در ارزيابي سيستمهاي پشتيبان تصميم انجام شده‌اند .... تحول مفهوم ارزش در علم اقتصاد

دانلود رایگان سوالات تست آزمون دکتری 91 ، 92 و 93 و 94 و 95 ...

phdtest.ir/دانلود-رایگان-سوالات-تست-آزمون-دکتری-91-92-93/
کلاس مقاله نویسی علمی پژوهشی کمک مالی به موسسه حمایت از کودکان سرطانی ... سؤالات استعداد تحصیلی آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۴ گروه علوم انسانی ..... دانلود سؤالات آزمون دکتری ۱۳۹۴ رشته علوم و فناوری نانو – نانوفیزیک ..... سلام اگر امکانش هس سوال و جواب کنکور دکتری مکانیک تبدیل انرژی سال های ۹۰ ۸۹ و ۸۸ رو برام بفرستین.

اخبار جذب هیات علمی در سال 95 | «ای استخدام»

www.e-estekhdam.com/اخبار-جذب-هیات-علمی/
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - در این صفحه اخبار لحظه به لحظه جذب هیات علمی اعلام میشود .... بود، اما در چند سال اخیر سعی کرده تا با تحول برنامه ای به توسعه کیفی دست یابد. ... علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ زمانبندی‌ شانزدهمین فراخوان جذب اعضای .... فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ...... دانلود نمونه سوالات استخدامی.

استخدام وزارت علوم در سال 95 | «ای استخدام»

www.e-estekhdam.com/استخدام-وزارت-علوم/
۲۸ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های گذشته بیشتر بحث توسعه کمی ... در بخشنامه اخیر وزارت علوم به شورای معاونان این وزارتخانه آمد: از تاریخ اول تیرماه .... برای دانلود نمونه سوالات عمومی دستگاههای اجرایی (آزمون فراگیر) اینجا کلیک کنید ... اطلاعیه درخصوص اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی مرکز ...

خطر فرونشست تهرانی‌ها را تهدید نمی‌کند - سیناپرس ...

sinapress.ir/news/44773/خطر-فرونشست-تهرانی‌ها-را-تهدید-نمی‌کند
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - این روزها بحث خطرهای احتمالی فرونشست تهران تبدیل به چالش بزرگی شده است. ... شاخص ترین نمونه فرونشست ناشی از انحلال، فرو چاله‌های چند سال اخیر مربوط به دشت همدان است. .... لهستان پلی برای انتقال فناوری های سبز به ایران.

اخبار جذب هیات علمی سال 95 | ایران استخدام

iranestekhdam.ir/اخبار-جذب-هیات-علمی/
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اخبار مربوط به جذب هیئت علمی جهت مشاهده تقویم فراخوان جذب اعضای هیأت علمی ... وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، مراحل گزینش، جذب و استخدام اعضاء غیر هیئت علمی این مرکز نیز انجام خواهد شد. ..... و افزود: در ۵ سال اخیر آیین نامه مربوط به تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ..... کتاب نمونه سوالات استخدامی ایران.

همه دانشگاه‌های کشور را جمع کنیم به اندازه یک دانشگاه ژاپن ...

www.asriran.com › صفحه نخست › اجتماعی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - او در سال 78 به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در مقطع دکتری معرفی شده بود، ... چند سیاستگذار علمی و رییس دانشگاه، جزو دانشمندان یک درصد برتر جهان هستند؟ ... و حمایت واقعی از نخبگان نشود، تمام دستاوردهای علمی چهار دهه اخیر، از دست می رود. .... توجهش به فناوری است؛ وزارت علوم هم در رقابت با معاونت علمی و فناوری، دغدغه ...

فناوری های نوین ارتباطی و ویژگی های آنها - مهمترین اخبار ایران ...

vista.ir/article/311105/فناوری-های-نوین-ارتباطی-و-ویژگی-های-آنها
نگاهی می اندازیم به ویژگی ها و خصوصیات فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی ... یک نمونه از پیشرفت های اخیر در زمینه انتقال اطلاعات، شامل تکنولوژی افزایش ... در واقع تک صدایی در عصر رسانه های سنتی به چند صدایی در «عصر اطلاعات» تبدیل شده است. .... شبکه های اجتماعی و داستان هایی که در سال های اخیر برایش پیش آمده حرف بزنیم.

[PDF]ﻋﻠﻢ، ﻓﻨﺎوری و ﺗﻮﺳﻌﻪ - پرتال جامع علوم انسانی

www.ensani.ir/storage/Files/20101211092238-234.pdf
ﻏﯿﺮ از اﯾﻦ ﻧﮕﺎه. ﻣﺜﺒﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ راﺑﻄﻪ ﻋﻠﻢ، ﻓﻨﺎوری و ﺗﻮﺳﻌﻪ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ، ﯾﮏ ﻧﮕﺎه ﻣﻨﻔﯽ ﻫﻢ ﻃﯽ اﯾﻦ ﺳﺎل ﻫﺎ رﺷﺪ ... ﭘﺮﺗﻮ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻫﺎی ﻣﺎﻗﺒﻞ ﺗﺠﺪد ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯿﺪﻧﺪ وﻟﯽ ﺑﻪ ﻣﺮور اﯾﻦ ﻧﮕﺎه ﻣﺘﻔﺎوت ﺷﺪ و اﺧﯿﺮاً ﮐﻪ ﻋﻠﻢ،. ﺗﺠﺎری ﺷﺪه و ﺻﻨﻌﺖ در ﺣ ..... را اﻧﺠﺎم دﻫﯿﻢ، ارﺗﺒﺎط ﻋﻠﻢ. ﺗﺠﺮﺑﯽ ﺑﺎ ﻓﻨﺎوری در ﭼﻨﺪ ﻣﻘﻄﻊ ﺑﻪ ﺻﻮرت روﺷﻦ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ اﺳﺖ و ﺗﺌﻮرﯾﺰه ﻫﻢ ﺷﺪه اﺳﺖ ..... و ﻣﺪل ﻫﺎﯾﯽ از ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻋﻠﻢ و داﻧﺶ ﺑﻪ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﻮﺟﻮد آﻣﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧﻪ. آن science Park.

"امام(ره)" به احمدی‌نژاد در خواب چه گفت؟/ خواستگاری از این ...

www.yjc.ir › سیاسی › سایر حوزه‌ها
در روز رفتن شاه، چند بار شاهد بودم در پاسخ به پرسش اعضای سردبیری در مورد ... زندگي در ميان اين امواج، اكثر تهراني‌ها را بدون آنكه خودشان بدانند به موج‌سواراني قهار تبديل كرده. ... بر اساس يك تحقيق علمي مشخص شده حدود 87 درصد زوج‌هايي كه بيشتر از سه تا .... دکتر احمدی‌نژاد گفت: زندگی من در ۴۵ سال اخیر تماما درگیر مساله انقلاب اسلامی ...

معرفی موزه های مهم ایران - موزه زمان

timemuseum.persianblog.ir/post/8/
۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - این مکان در سال 1315 به موزه تبدیل شد و تا سال 1350 به حیات خود ادامه داد.بعد از آن ... زه های ایران،انتشارات علمی و فرهنگی،سال 1372،ص 88). موزه مردم ...

[PDF]دانلود فايل

biodc.isti.ir/uploads/5_4121.pdf
ﺟﻨﻮﺑﻲ، ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻋﻠﻮﻡ، ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ، ﻃﺒﻘﻪ 10، ﺩﺑﻴﺮﺧﺎﻧﻪ ﺳﺘﺎﺩ ﺗﻮﺳﻌﻪ .... ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﻬﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﻱ ﺍﺧﻴﺮ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻧﻤﻮﺩ. ..... ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭼﻨﺪ ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ.15ﭘﮋﻭﻫﺶ ژﻧﻮﻡ ... ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

بریده جراید و بازتاب‌های رسانه‌ای شنبه - بولتن خبری

sahebkhabar.ir/bulletin/528b647e-b8a3-49bc-8f4f-09addedce055
۲۶ دی ۱۳۹۴ ه‍.ش. - دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ..... معاون علمي فناوري رياست جمهوري از پژوهشگران نمونه سال 94 دانشگاه صنعتي شريف تقدير شد. ... رييس دانشگاه صنعتي شريف در ادامه خاطرنشان کرد؛ تبديل شدن به يک دانشگاه ..... به همین دلیل در چند‌ سال اخیر که وضع اقتصاد کلان کشور با مشکلاتی درگیر بوده ...

طرحی که در دانشگاه رد شد در بازار صنعت به ثمر نشست/تحقق ...

www.dana.ir/.../طرحی-که-در-دانشگاه-رد-شد-در-بازار-صنعت-به-ثمر-نش...
۵ مرداد ۱۳۹۵ ه‍.ش. - او هر چند که برای راه اندازی این کارگاه به سراغ بانک ها رفت تا ... او که فکر نمی کرد روزی این نمونه طراحی آزمایشگاهی اش وارد مدار تولید و صاحب مشتری شود سرانجام توانست با ترجیح ماندن بر رفتن، موضوع پایان نامه اش را به خط تولید تبدیل کند. ... و در همان سال عضو پارک علم و فناوری استان شدم اما به صورت رسمی از سال ...

رشته‌های چند نظمی؛ ضرورت امروز دانشگاه‌ها/ بررسی مدل های جدید ...

www.iau.ac.ir/News/4388/رشته‌های_چند_نظمی_ضرورت_امروز_دانشگاه‌ها
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - بنابراین یکی از کاربردهای رشته های چند نظمی را می توان در بخش پزشکی ... و تبدیل آن به یک فعالیت به دست می آید که برای نمونه می توان به پروژه های تحقیقاتی اشاره کرد. ... این موضوع خود، مدل جدیدی برای ایجاد فناوری های جدید در دو دهه اخیر بوده ... از علوم در سالهای اخیر بر اساس توسعه رشته‌های چند نظمی صورت گرفته ...

روزنامه شرق | شماره ۲۴۱۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر | صفحه ۹ | آیا ...

www.sharghdaily.ir/News/74919/آیا-نوآوری-را-بايد-در-بند-نگه-داشت؟
يا اينکه به اشتراک‌گذاری آزاد و غيرانحصاری فناوری باعث شکوفايي نوآوری می‌شود. ... به اسم پيشرفت به پا شده، اما خودش به مانعی بر سر راه نوآوری تبدیل شده است». ... در طول چند صد سال اخير، از دل اين مجادله علمی، نکاتی مفيد برای بهبود نظام ثبت ... برای نمونه گزارش سالانه شاخص نوآوری جهانی توسط چند سازمان بين‌المللی معتبر ...

مقاله ها - آونگ

avang.org/papers.html
درسنامه علوم و فناوری نانو: ﻋﻠﻢ ﻧﺎﻧﻮ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﺷﺎﺧﻪ ﻫﺎﻱ ﻋﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺷـﮕﺮﻓﻲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ ﺍﻳﻔﺎ ... چند نمونه عملی شیوه های نوین ارزشیابی در فیزیک: قسمت اول قسمت دوم ... فیزیک سونامی: شدیدترین زلزله ی جهان د در 40 سال اخیر به شدت 9 ریشتر در عمق ... آموزش هر موضوع درسي، فراگرفتن مطالب بيش‌تر و به عبارت ديگر تبديل دانش‌آموز به ...

زندگی در دنیای کاروفناوری - مطالب علم و فناوری - زندگی با ...

nowin.mihanblog.com/post/category/3
۱۵ بهمن ۱۳۸۷ ه‍.ش. - برچسب ها: تولید برق، تبدیل انرژی انسان به برق، تولید برق از زندانیان برزیل، ... نمونه از کالاهای چینی را ببینید،دیدن این تصاویر به نظرم میتواند چند تا مزیت .... در سال های اخیر، دشمنان اسلام با شیوه های مختلفی به جنگ با مقدسات ...

آموزش عالی به سمت پولی شدن می‌رود؟ | جنبش عدالتخواه ...

edalatkhahi.ir/2016/06/29/آموزش-عالی-به-سمت-پولی-شدن-می‌رود؟/
۹ تیر ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به گزارش عدالتخواهی شصت‌ویکمین بسته خبری معیار علم و فناوری که به ... رشد علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان یکی از الزامات تبدیل شدنِ نظام ... به وضوح می‌توان متوجه کاهش چشم‌گیر شتاب رشد علمی در چند سال اخیر شد. ..... برگه نمونه · پخش زنده · تماس با ما · عکس · گزارشات تصویری · لیست کل اخبار امروز.

معاون رئیس جمهوری: جشنواره شیخ بهایی نمونه عینی زیست بوم ...

www7.irna.ir/fa/News/82074450/
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - اصفهان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ما در برنامه های علمی ... وحید احمدی افزود: این جشنواره چرخه تبدیل علم به ثروت و فناوری را تکمیل کرده است و هر سال کارهای جدیدی در آن ایجاد شده است، بویژه در دو سال اخیر که شاهد اضافه شدن المپیاد طرح های کسب و کار دانشجویی به این جشنواره بودیم. .... چند رسانه ای:.

رشد علم‌، فناوری و نوآوری عامل رسیدن به جایگاه بالاتر در ...

www.shatanews.ir/.../291976-رشد-علم‌-فناوری-نوآوری-عامل-رسیدن-جایگا...
۲۵ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وزیر سابق علوم، تحقیقات و نوآوری برزیل، علم، فناوری و نوآوری را به عنوان یکی ... دارند؛ هر چند نمی‌توان برای تولید علم تنها به تعداد مقالات منتشر شده بسنده کرد. ... به عنوان نمونه، صندوق ملی توسعه علمی و فناورانه (FNDCT)، 15 صندوق رشته‌ای ... علمی و فناورانه ایجاد شده در این کشور در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: از مهم ...

یونسکو: تحریم ها باعث رشد علمی ایران شده است | ایران هسته ای

irannuc.ir/content/2804
۲ آذر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - براساس این گزارش افزایش اهمیت دادن به سیاست های علوم، فناوری و نوآوری ... تبدیل انرژی، هوافضا، نانوفناوری، علوم هسته ای، فناوری اطلاعات، نفت و فناوری های .... و در پنج سال اخیر تاسیس شده اند: مرکز منطقه ای پارک علمی و رشد فناوری، مرکز .... نمونه کلاسیک، هدف برای تامین هزینه ناخالص داخلی تحقیق و توسعه به چهار ...

ترویج علم با نمایشگاه های سیار - هلدینگ گردشگری تامین ...

hegta.ir/?part=article&inc=article&id=14
... جامع علمی کشور و اسناد توسعه ای ایران نیز، به تبدیل و تحول ایران به جامعه دانش ... موزه های علوم و فناوری به وجود آمدند تا زندگی عامه مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان ... نظر به اهمیت روایت تاریخ اختراع ابزار های علمی و تاریخ تکامل آنها در ۲۰۰۰ سال اخیر و ... ۱۸ شیء بازسازی شده از دانشمندان گمنام ایرانی و چند نمونه از فناوری های بومی ایران ...

پيشرفت هاي علمي ايران پس از انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز ...

golestane.net/showthread.php?t=71201
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ايران اكونوميست :«رشد توليدات علمي ايران در سال 2011 نسبت به سال 2010، رشد ... بخش گزارش اخير مجله علمي «نيچر» درباره پيشرفت*هاي علمي كشورهاي مختلف جهان ... با اين وجود به نظر مي*رسد كسب جايگاه اول علمي، فناوري و اقتصادي منطقه .... روز افزون مواجه شود و هر سال چند خبر خوش هسته اي، كام ملت ايران ومسوولان و ...

دهقانی مطرح کرد تحلیل علمی شتاب کمیت تولید علم ...

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940309000362
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ... کشور در چند سال اخیر فشارهای مختلفی را به دلیل تحریم‌های بین‌المللی تجربه کرده‌اند ... رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد .... دهقانی به عنوان یک نمونه به کمیت تولید علم کشور سوئیس در پایگاه ... کلان علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری، تبدیل علم به ثروت و قدرت ضمن ...

اخبار دانشگاه آزاد اسلامی - کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد ...

www.aiau.ir/azaduniversity/pages/default.aspx
به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، تقویم سال ۹۵ آزمون ... معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: زمینه اثربخشی دانشگاه تبدیل علم به ...

بانك اطلاعاتي پرسش هاي متداول - مرکز مشاوره

moshavereh.roshd.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID...d4b4...
اين دانشگاه وابسته به وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري است و مدرك فارغ التحصيلان اين دانشگاه نيز كاملا معتبر است. ... سهميه مناطق براي داوطلبان نظام قديم بر اساس شهرستان محل تحصيل سه سال آخر ... به عبارت ديگر اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كليه ي رشته هاي مختلف ... در سال 1354 مدرسه عالي دختران به دانشگاه تبديل شد.

تبدیل قم به شهر نمونه فناوری اطلاعات در کشور - اخبار ایران و ...

newsshare.ir/search/?q=تبدیل+قم+به+شهر+نمونه+فناوری+اطلاعات...
به گزارش سرویس بازار ایسنا، مجله عصر فناوري اطلاعات در دوازدهمین سال ... مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوري‌های راهبردی معاونت علمی و فناوري، فعالیت این شبکه را ... میهن همکار بسته اویژه ی پیشنهادی شامل نمونه سوالات چند سال اخیر سازمان های دولتی را در ...

فواید و مضرات استفاده از اینترنت - اطلاعات و سرگرمی

pesareshoja2.persianblog.ir/post/12/
۲۸ دی ۱۳۹۱ ه‍.ش. - اینترنت به عنوان یک وسیله آموزشی، زمانی وارد دانشگاه ها و مدارس شد که اغلب مردم ... انجام شده در ماهای اخیر مشخص شده است که بیش از 40 درصد استفاده های کار بران ... مانند دولت اسلامی ایران با استفاده از فناوری فیلترینگ توانستند تا حدودی این ... پس از چند سال میلیون ها نفر به این شبکه بزرگ پیوستند، اینترنت به ...

مقالات علمی - آبشکوه

abeshkooh.persianblog.ir/page/maghalat
فناوری‌های جدید در دو دهه اخیر تأثیرات بسیاری بر زندگی ما داشته‌اند و تا حدودی ... این فن‌آوری در سال 1975 میلادی از سوی کشورهای مذکور به صورت آنالوگ به بازار .... جوانان را ترغیب و تسلیم خود ساخته و آنها را به مصرف‌کننده دائمی محصولات خود تبدیل نمایند. .... در پایان بخش الف نتیجه چند تحقیق در ارتباط با تلفن همراه و امواج آن را بیان ...

دانشگاه تبریز - درباره دانشگاه-معرفی و تاریخچه

www.tabrizu.ac.ir/fa/contents/About_University/.../معرفی.و.تاریخچه.htm...
تا 60-70 سال پیش که دانشگاه تبریز تأسیس شد مرکزی علمی برای تحقق این امور وجود ... آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پشتیبانی و توسعه منابع، پژوهش و فناوری، دانشجویی، ... اسلامی در سال 1373 راه اندازی و در سال 1389 پس از ایجاد چند رشته به یک دانشکده ... در سالهای اخیر بیش از 20 نفر از اساتید این دانشگاه به عنوان اساتید نمونه و ...

آیا ایران واقعاً توان ایستادگی مقابل حملات نظامی آمریکا را دارد؟ ...

www.mashreghnews.ir/.../آیا-ایران-واقعاً-توان-ایستادگی-مقابل-حملات-ن...
۷ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اما چیزی که این رویارویی را سالها به تعویق انداخته تا جایی که این سناریو ... بلکه آمریکا باید نظامیان خود در فاصله چند هزار کیلومتری از مرزهای آمریکا به .... قدیمی را به موشک های شهاب 3 با کلاهک‌های جدید و فعال‌تر و دقیق‌تر تبدیل کرده‌اند. ... 117 ( اولین نمونه از هواپیماهای رادار گریز) در جنگ دوم خلیج فارس نقش عمده‌ای در ...

[PDF]ویژه نامه ماهنامه فناوری نانو - فناوری نانو در کلام رهبری - ستاد ...

leader.nano.ir/application/statics/leader/magazine.pdf
سال سيزدهم اسفندماه 1393 شماره 12 شـماره پياپـي 209. I S S N 2 2 2 ... اين صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در. بخش های ... علمــی به ويــژه در صنعــت نانــو ... دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری سازی، ... اين چیزی که اخیراً مــن ديدم که اين جوانهای ..... چند صنعت مختلف زير، کاربرد دارند: .... نفت خام ســنگین را به نفت سبک تبديل.

پرسش‌های حقوقی و قضایی‌تان را به وکیل‌آنلاین بفرستید

www.mizanonline.ir/fa/ads/redirect/a/552
آیا ادای قرضی که سالهای پیش داده شده،باید به همان مبلغ باشد یا کاهش ارزش پول باید لحاظ شود؟ .... بعد از برگشت چک صاحب چک چند روز مهلت دارد تا شکایت کیفری تنظیم و ارائه دهد. .... تا اینکه سال 92 فردی ادعا مالکیت زمین راکرد و اخیرا از دادگاه خلع ید گرفته. ..... اگر اشخاصي كه از مداركشان استفاده شده با علم واطلاع مدارك خود را در اختيار ...

زنان موفق ایرانی - و ما زنان

theothergender.persianblog.ir/tag/زنان_موفق_ایرانی
از اون موقعی که به من خبر دادن که کاندیدا شدم تا الان نزدیک به ۲ سال طول کشید. ... ۱۹۹۶ به دستور پرزیندت بیل کلینتون و با همکاری شورای ملی علوم و فناوری آمریکا ... تعلق می گرفت، اما در سالهای اخیر این تعداد به حدود صد نفر افزایش پیدا کرده است. ..... او کمی آرام می شد حالا پدر و برادرانش حامی اصلی این کارآفرین نمونه تبدیل شده اند.

[PDF]ارائه مبنا و چارچوبي براي تدوين نظام كنترل راهبردي نقشه جامع ...

sccr.ir/UserFiles/Rahbord/14/7.pdf
هر يك مي توانند به فرصتي براي پيشبرد علم و فناوري كشور تبديل شوند جلوگيري كند. .... چند نمونه از اين گزارش ها در سال هاي اخير: گزارش »اولين ارزيابي كالن علم و ...

دیده‌بان علم ایران – Iran Science Watch » نخستین سمینار ...

www.isw.ir/6038/نخستین-سمینار-شیمی-کاربردی-ایران-برگز/
۲ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. - به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد مقدم واحد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ... و نیز انتخاب چند تن از اساتید دانشگاه از جمله اساتید دانشکده شیمی به عنوان ... هستند، وضعیت خوبی دارند ولی از نظر تولید فناوری و تبدیل علم به محصول به ... ها و سال های اخیر نقش تعیین کننده ای در رشد و توسعه علم شیمی در کشور داشته ...

SNN.ir - .: Student News Agency :. - خبرگزاري دانشجو - ...

snn.ir/detail/News/437294/149
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ماجرای چند دانشجو که از شرکت دانش‌بنیان صاحب کارخانه شدند ... همین پایان نامه منجر به ارائه یک طرح به پارک علم و فناوری خراسان شمالی شد و روال کار آغاز شد. ... را دست می گیرد و می گوید: نمونه اولیه را به موسسه آب و خاک فرستادیم و بررسی ... و بدون کود شیمیایی کمتر شود، اما سال بعد بهتر می شود تا از آخر زمین عادت به ...

ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی | مقالات | معرفی علوم و ...

cogc.ir/index.php?ctrl=paper&actn=paper_view&lang=1&id...
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ه‍.ش. - نتیجه این پردازش می‌تواند به خروجی رایانه تبدیل گردد. ... چند دهه پس از ظهور این علم، مکتب رفتارگرایی[6]به رویکرد غالب در روان‌شناسی تبدیل .... نمونه برجسته استفاده از این فن‌آوری را می‌توان در شطرنج باز Deep Blue، ساخته IBM ... یافته های علوم شناختی تأثیرات عمیقی را در سالهای اخیر بر آموزش و پرورش بر جای ...

[PDF]انتخاب چهار دانشجوی نمونه کشوری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

www.aut.ac.ir/www/aut/main/upload/mi/12.pdf
عنوان دانشـجوی نمونه کشـوری انتخاب. شدند. بـه ... وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به عنوان. دانشجوی ... کشـوری روز دوشنبه 3۰ بهمن ماه سال 91 .... به فضا پرتاب خواهد شـد و چند 1B .... سـال اخیر توجه شده فناوری پیل های .... و تکنولوژی ملی برای ما تبدیل شـده.

روز معلم، روز قدردانی از باغبانان باغ علم/ دانشکده روانشناسی - ...

www.atnanews.ir/archives/37068
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ه‍.ش. - ... + فیلم · هدف ما تبدیل دانشکده علوم اجتماعی به یک دانشکده نمونه در کشور است ... معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد از چهار استاد برتر دانشگاه و ... رشد چند برابری موسسات عالی غیر انتفاهی و دولتی در چند سال اخیر همچنان ...

بهمن ۱۳۹۱ - قیل و قال علم - blogfa.com

yasaman-farzan.blogfa.com/1391/11
با پيشرفت سريع علم و فناوري به ويژه از حدود نيمه قرن گذشته اين ميزان حداقلي از سواد علمي ... به نيازي روزمره تبديل شده است. ..... در چند سال اخير روند تغييرات بيشتر هم شده و چه بسا در ماه های آينده شتاب بيشتری بگيرد. .... در زیر چند نمونه می گویم.

سیر تحول وسایل ارتباطی بشر از جامعه ابتدایی تا جامعه ...

www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3814/4872/40550
بشر وارد کهکشان شفاهی شد که از دور دست تاریخ آغاز و تا سال 1453 میلادی ادامه ... از جمله پیشرفت های چشمگیر علمی پس از جنگ جهانی دوم بود، زیرا در سال های آخر ... گسترش تلویزیون پس از جنگ جهانی دوم و فراگیر شدنش، آن را به یک رسانه همگانی تبدیل .... افزایش قدرت رایانه، نرم افزارهای رایانه ای، تحولات در فن آوری ارتباطی به گونه های ...

یک شهر آینده نگر در سال ۲۰۴۰ چگونه خواهد بود؟ - دیجیاتو

digiato.com/article/.../یک-شهر-آینده-نگر-در-سال-2040-چگونه-خواهد-بود/
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در آخر هم به یکی از جالب ترین ایده های خیالی از شهر های آینده نگاهی خواهیم ... دست یافته اند و احتمالا به بخش مهمی از زندگی روزانه ی ما در سال 2040 تبدیل می شوند. ... یکی از محدوده های پیچیده ی علوم پیشرفته که همیشه مایه ی شوخی و خنده ی مردم بوده ... تکنولوژی های صنعت هوایی راهی طولانی را از زمان اختراع اولین نمونه ی آبی ...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 247
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 31,920
  • بازدید کلی : 581,536